قصد راه اندازی شرکت پخش داری ؟؟؟ “حتماً بخون “

Home  /  مطالب عمومی  /  قصد راه اندازی شرکت پخش داری ؟؟؟ “حتماً بخون “

عکس برداشت اکثر افراد که فکر می کنن شرکت پخش کارش راحته و البته پول پارو می کنی . باید عرض کنم که شرکت پخش واقعا تجربه خاص خودش رو می خواد . در اکثر موارد(یا بهتره بگم همه موارد) حاشیه سود خیلی کمی داره به حدی که شاید باعث خنده بشه .
پس اگه قصد داری یه شرکت پخش رو را بندازی باید.

اولا: تخصصش رو پیدا کنی .

دوما: صبر حضرت ایوب داشته باشی تا با قطره قطره سود جمع کردن کنار بیای و اگه حتی یکی از این دو مورد رو نداری دیگه لازم نیست بقیه متن رو بخونی .

به چند نکته کلیدی قبل از راه اندازی شرکت پخش، اشاره می کنم :

1- مهمترین وظیفه مدیر شرکت پخش جذب بازاریاب خوب و توانمند است. که نه تنها در حاشیه نباشد بلکه بتواند به خوبی بفروشد که متاسفانه پیدا کردن بازاریاب توانمند و با انگیزه بسیار سخت شده است.

2- هزینه های ثابت شرکت پخش شامل هزینه های اجاره دفتر، اجاره انبار، خرید میز و تجهیزات اداری، خرید ماشین حمل یا اجاره اون. هزینه های جاری (آب و برق و گاز و اینترنت، کاغذ ، اینترنت و غیره) ، خرید کامپیوتر و نرم افزار پخش ، حقوق ثابت پرسنل، بیمه و سایر هزینه های پیش بینی نشده است. که برای 6 ماه اول با 5 بازاریاب حداقل 50 میلیون تومان می شود (غیر از خرید یا اجاره ماشین حمل و پول پیش دفتر کار و پول پیش انبار). در واقع شما باید یک پیش بینی هزینه و جریان نقدینگی کنید.

3- حاشیه سود متوسط شرکت پخش برای محصولات غذایی حدود 20 درصد است. ولی در واقع با کسر هزینه های ماهیانه و پورسانت و غیره حداکثر به 8 درصد می رسد.

4- عدم برنامه ریزی دقیق، نداشتن مدیر فروش خوب، نداشتن هدف و مواردی دیگر از این قبیل هم مشکل بعدی افزایش فروش است.

5- خیلی از شرکتهای تامین کننده نقدی کار می کنند . یا حداکثر به صورت چک 3 ماهه به شما کالا را تحویل می دهند .و تقریباً چیزی به نام کالای امانی نداریم

6- در آخر هم رقبای زیادی تو بازار هستند که میتوانند شما را تحت فشار زیاد قرار بدهند.

Comments are closed.